Monday, June 21, 2010

Kerabu Pucuk Paku

Salam semua, hari ini saya nak cerita pasal kerabu pucuk paku. Walaupun zaman semakin moden tetapi makanan tradisional tidak dilupakan, barangkali cara untuk menyediakannya itu ramai yang tidak tahu kerana asyik makan makanan yang dimasak oleh mak je. Begitu juga dengan saya hahaha....

Satu hari saya cuba untuk menyediakan kerabu pucuk paku dan saya meminta adik saya menyediakan bahan. Adik saya memang mencebik bibir bila saya menyatakan hasrat saya itu sebab dia tahu saya ni suka masak yang simple je. Tanpa berlengah lagi saya mencari resepi kerabu pucuk paku dengan nenek dan cuba buat. Akhirnya dalam masa setengah jam siaplah kerabu pucuk paku dan dihidang di atas meja. Ha.....terkejut gorila dia melihat saya menyediakan kerabu pucuk paku itu dan tidak menduga saya boleh menyediakannya dan rasanya sedap sekali sampai menjilat jari. Kalau anda semua nak merasa kerabu pucuk paku berkunjunglah ke Terengganu memang best......

No comments:

Post a Comment