Saturday, June 12, 2010

Pantai Bukit Keluang

Beberapa hari yang lepas, saya bersama ahli keluarga menghadiri satu majlis kenduri kahwin di Besut dan kami berkesempatan mengunjungi pantai Bukit Keluang. Tempatnya yang menarik yang terletak tidak jauh dari Bandar Jertih dan Kuala Besut. Pasirnya yang bersih sesuai untuk berkelah dan menjalankan aktiviti bersama keluarga di hujung minggu.


Bukit Keluang Dari pandangan jauh





" Saya ketua rombongan mendaki Bukit Keluang" itulah telatah salah seorang dari kumpulan saya yang datang ke sini.



Semua orang yang datang ke sini tidak ketinggalan mendaki tangga yang terdapat di tepi bukit untuk melihat permandangan di tengah laut. Di sebelah tangga juga ini terdapat sebuah lubang seperti gua masuk ke dalam bukit. Mitos sempena nama Bukit Keluang ini berkait dengan kehadiran banyak keluang yang menghuni gua ini




Panorama menarik di Pantai Bukit Keluang


Airnya yang tenang menghempas pantai mendamaikan hati. Dari sini juga kita boleh nampak Pulau Rhu yang paling dekat dengan daratan




No comments:

Post a Comment