Wednesday, June 16, 2010

Keropok Lekor


Sebut saja keropok lekor, mesti ada yang terbayang negeri Terengganu. Sebut saja negeri Terengganu, pasti terkeluar "makan keropok lekor" itula telatah rakan- rakan saya sewaktu saya belajar dahulu. Bila mula je cuti semester, semua rakan- rakan yang rapat dengan saya memesan agar membawa keropok lekor selepas cuti. Saya suka mengusik cakap beli je kat pasar malam sini banyak kan jual, adala beberapa orang rakan saya sampai memujuk- mujuk saya agar membawanya. Mereka cakap keropok Terengganu sedap. Ada yang minta saya bawa lebih untuk di bawa pulang ke rumah ibu bapa mereka, sempat jugala saya berniaga keropok lekor di sana. Bagi sesiapa belum mencuba keropok lekor Terengganu datanglah ke Terengganu. Terdapat banyak kedai- kedai keropok lekor terpilih dan sedap.

No comments:

Post a Comment